Všeobecné obchodné podmienky portálu kapitan.sk

 

Preambula

 

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi spoločnosťou PapaSailor s.r.o. (ďalej len „Sprostredkovateľ“), a jej klientmi v súvislosti so Sprostredkovávaním prenájmu lodí a predaju služieb spojených s prenájmom lodí a v súvislosti s oragnizovaním športových podujatí (napr. plavba loďou...). Sprostredkovávanie lodí a predaju služieb sa deje najmä, avšak nie výlučne, prostredníctvom internetových portálov kapitan.sk a PapaSailor.com. Poskytovateľom lode, alebo služieb, okrem služieb poskytovaných priamo spoločnosťou PapaSailor s.r.o., je tretia strana a z pravidla majiteľ lode, charterová spoločnosť, cestovná agentúra, alebo iný sprostredkovateľ (ďalej len „Poskytovateľ“).

1. Povinnosti sprostredkovateľa

1.1 Sprostredkovateľ sa zaoberá sprostredkovávaním prenájmu lodí a sprostredkovaním predaju služieb s ním spojených a v týchto prípadoch neúčtuje svojim klientom žiadne poplatky. Jeho odmena je viazaná na províziu od Poskytovateľa. Uvedené neplatí v prípade poskytnutia služieb podľa osobytného dojednania s klientom.

1.2 Zodpovednosť Sprostredkovateľa sa obmedzuje na úlohu Sprostredkovania a nezahŕňa zodpovednosť za škody vzniknuté klientovi, ktoré boli spôsobené zo strany Poskytovateľa vo vzťahu vyplývajúceho zo vzájomnej zmluvy medzi klientom a Poskytovateľom, treťou stranou, alebo spôsobené vyššou mocou.  Uvedené neplatí v prípade poskytnutia služieb podľa osobytného dojednania s klientom.

1.3 Sprostredkovateľ poskytuje služby na svôj účet v súvislosti s organizovaním športových podujatí, sprostredkovaním, alebo s predmetmi podnikania zapísanými v Obchodnom registri. V týchto prípadoch je Sprostredkovateľ povinný dodať svoje služby objednávateľovi riadne a v čas podľa dojednania s klientom.

2. Práva a povinnosti záujemcu (klienta), Právo na reklamáciu

2.1 Klient prehlasuje, že má viac ako 18 rokov a je právoplatne spôsobilý uzatvárať právne vzťahy.

2.2 Klient súhlasí s komunikáciou a korešpondenciou (email, SMS, telefonický kontakt atď.) zo strany Sprostredkovateľa, alebo Poskytovateľa, ktorú je povinný strpieť, ale len v rozsahu ich vzťahu k sprostredkovávanému prenájmu lodí alebo predaju služieb.

2.3 Klient berie na vedomie, že zmluvný vzťah je uzatvorený výlučne medzi klientom a Poskytovateľom lode, alebo inej služby, nie so Sprostredkovateľom, ktorý pôsobí len ako prostredník. To sa netýka záväzkov a dojednaní medzi Klientom a Sprostredkovateľom.

2.4 Klient berie na vedomie, že práva a povinnosti klienta pri prenájme lode, alebo využívaní iných služieb, vyplývajúce zo zákona sa riadia právnou úpravou domovskej krajiny Poskytovateľa a miesta poskytnutia služby (napr. Chorvátsko, Taliansko, Grécko, Slovensko atď.).

2.5 Klient je povinný sa riadiť podmienkami Poskytovateľa, alebo zmluvným vzťahom s Poskytovateľom. Podmienky jednotlivých Poskytovateľov budú zverejnené na webovom sídle Sprostredkovateľa, alebo webe sídla samotného Poskytovateľa. Klient je povinný sa s nimi oboznámiť pred uzavretím zmluvy.

2.6 Klient má právo na Poskytovanie služieb od Sprostredkovateľa riadne a včas v rozsahu: Sprostredkovateľ zabezpečí uzavretie zmluvy s Poskytovateľom v termínoch a v rozsahu podľa požiadaviek klienta, alebo dodanie služby podľa osobitného dojednania s klientom. Klient má právo na bezodplatné odstránenie vád týkajúcich sa poskytnutých služieb Sprostredkovateľom.

2.7 Klient má právo na reklamáciu.

2.8 Reklamáciu týkajúcu sa prenájmu lode, alebo iných služieb, je klient povinný uplatniť u Poskytovateľa najneskôr pri vrátení lode Poskytovateľovi a to spísaním reklamačného protokolu, ktorý je k dispozícií u Poskytovateľa, ale uvedením reklamácie do preberacieho/odovzdávacieho protokolu Poskytovateľa.

2.9 Klient môže reklamovať u Poskytovateľa najmä, ale nie výhradne:

- neposkytnutie predmetu nájmu v dohodnutej dobe a rozsahu (v prípade prenájmu lode, alebo iného vybavenia)

- nefunkčnosť predmetu nájmu (lode), alebo jeho častí (nefunkčnosť motora, elektronických/manuálnych vrátkov, osvetlenia alebo iných častí lode)

- chýbajúce vybavenie lode (lanovie, fendre, záchranné vesty, navigačné pomôcky atď.)

- poškodené časti lode (poškodenie plachiet, lanovia atď. )

- nedodanie dojednaných služieb

2.10 Reklamáciu týkajúcu sa výhradne sprostredkovania môže klient uplatniť kedykoľvek až do momentu úspešného uzavretia zmluvy medzi klientom a Poskytovateľom a to písomne na emailovú adresu info@papasailor.com, alebo na adresu sídla spoločnosti PapaSailor s.r.o., Pezinská 13, 949 01 Nitra, Slovenská republika.

2.11 Klient môže reklamovať u Sprostredkovateľa najmä, ale nie výhradne:

- nedodanie služby - uzavretia zmluvy medzi Poskytovateľom a Klientom, alebo inej služby podľa osobitného dojednania s klientom

2.12 Lehoty pre vybavenie reklamácie sa riadia legislatívou príslušnej krajiny Poskytovateľa.

2.13 V prípade nedostatkov týkajúcich sa nefunkčných, alebo chýbajúcich častí predmetu nájmu je Poskytovateľ z pravidla povinný vyriešiť reklamáciu bezodkladne a to nahradením nefunkčných, alebo chýbajúcich častí, ich opravou, alebo čiastočnou refundáciou na účet Klienta.

2.14 V prípade neposkytnutia dohodnutého predmetu prenájmu má klient z pravidla právo na sto percentnú refundáciu uhradenej sumy za predmet prenájmu.

3. Zmluvný vzťah

3.1 Účastníkmi zmluvného vzťahu sú klient (fyzická, alebo právnická osoba) a Poskytovateľ. 

3.2 Sprostredkovateľ do zmluvného, alebo obdobného vzťahu s klientom vstupuje v rozsahu poskytovania služieb spojených so sprostredkovaním uzavretia zmluvy medzi klientom a Poskytovateľom, alebo služieb podľa osobitného dojednania medzi klientom a Sprostredkovateľom.

3.3 Zmluvný vzťah medzi klientom a Poskytovateľom sa riadi zmluvou medzi nimi samotnými a obchodnými podmienkami Poskytovateľa resp. právnou úpravou krajiny Poskytovateľa.

3.4 Zmluvný vzťah medzi klientom a Poskytovateľom (resp. Sprostredkovateľom) vzniká prijatím čiastočnej alebo úplnej úhrady za rezerváciu lode, alebo objednávku služby a následným potvrdením prenájmu lode, alebo akceptácie objednávky služby, zo strany Poskytovateľa.

3.4 Zmluvný vzťah medzi klientom a Sprostredkovateľom vzniká prijatím čiastočnej alebo úplnej úhrady za objednané služby a následnej akceptácie zo strany Sprostredkovateľa.

3.5 Za akceptáciu zmluvy/objednávky Poskytovateľom, alebo Sprostredkovateľom sa považuje:

- vystavenie a zaslanie riadnej faktúry, k čiastočnej, alebo úplnej úhrade za objednané služby

- vystavenie a zaslanie zmluvy

- vystavenie a zaslanie potvrdenia objednávky

- vystavenie a zaslanie potvrdenia rezervácie

4. Platba a ceny

4.1 Platba za prenájom lode, alebo inej služby, je povinná vopred a v súlade s podmienkami Poskytovateľa, alebo v osobitných prípadov Sprostredkovateľa. O podmienkach platby je klient riadne informovaný pred uzavretím rezervácia v časti rezervačného formulára na portály papasailor.com, alebo kapitan.sk. Platba môže byť vykonaná čiastočne alebo celkovo prostredníctvom platobnej karty online alebo bankovým prevodom.

5. Zrušenie rezervácie / odstúpenie od zmluvy

5.1 Vo všeobecnosti sa v prípade výpovede zo zmluvy zo strany klienta uplatňuje 100% sankčný poplatok z už uhradených platieb . Jednotlivý Poskytovatelia môžu poskytnúť možnosť storna s vrátením celej sumy uhradenej klientom, alebo vrátením časti sumy uhradenej klientom. V týchto prípadoch bude klient o podmienkach možnosti zrušenia rezervácie informovaný vždy pred uzavretím zmluvy prostredníctvom rezervačného formuláru. Podľa Poskytovateľa môže byť rezervácia s nulovým, čiastočným, alebo stopercentným sankčným poplatkom do určitého termínu, alebo odo dňa uzavretia zmluvy.

5.2 Zrušenie rezervácie a vrátenia platby bez sankčného poplatku je možné v prípade sprostredkovania zmluvy, bez ohľadu na podmienky Poskytovateľa, do momentu sprostredkovania uzavretia takejto zmluvy medzi klientom a Poskytovateľom. Po uzavretí zmluvy sa podmienky zrušenia rezervácie riadia výlučne podmienkami uvedenými v zmluve uzavretej medzi Klientom a Poskytovateľom, alebo príslušnými obchodnými podmienkami Poskytovateľa.

5.3 V prípade, že k sprostredkovaniu zmluvy medzi Poskytovateľom a klientom nedôjde, Sprostredkovateľ vráti uhradené finančné prostriedky klientovi v plnej výške bez zbytočného oneskorenia.

5.4 V prípade služieb poskytovaných priamo Sprostredkovateľom, Sprostredkovateľ vráti klientovi takú časť platby, ktorá zohľadní všetky už vynaložené náklady na poskytnutie služby. V prípade, že zrušenie rezervácie / zmluvy nastane menej ako 45 dní pred dodaním služby, Sprostredkovateľ má právo si účtovať 100% sankčný poplatok z dojednaných služieb.

6. Vyhlásenie o odmietnutí zodpovednosti

6.1 Sprostredkovateľ nezodpovedá za škody, ktoré nevznikli priamym pôsobením spoločnosti PapaSailor s.r.o., sú dôsledkom konania klienta, Poskytovateľa, tretích strán, alebo dôsledkom vyššej moci.

7. Ostatné dojednania

7.1 Informácie o lodiach zobrazené na portáli sú Poskytované tretími stranami. Portál je internetovým inzertným miestom Poskytovateľov lodí a iných služieb (majiteľov lodi, cestovných agentúr, vodcov plavidiel, alebo iných sprostredkovateľov). Informácie zverejnené na portály nie sú záväzné a môžu sa v čase meniť. Sprostredkovateľ nezodpovedá za neúplné alebo nepravdivé informácie poskytované prostredníctvom portálu.

Tieto VOP vstupujú do platnosti a účinnosti dňom ich zverejnenia na webovom sídle spoločnosti PapaSailor s.r.o..